Selecteer een pagina

Verdergaan

Verdergaan met je website en je online aanwezigheid opbouwen

1. Maak het nieuws bekend

Als je website live gaat is de eerste belangrijkste stap ervoor te zorgen dat je bezoekers hebt. Dit zal maken dat google je website sneller indexeert en dat de SEO ranking verbetert. Hierbij enkele tips om het nieuws bekend te maken:

 

  • Nieuwsbrief: Indien je al een mailinglijst of nieuwsbrief hebt kan je deze zeker gebruiken om aan te kondigen dat je een nieuwe website hebt. Ikzelf gebruik Mailchimp en raad dit ook aan.
  • Sociale Media: Gebruik uw netwerk van vrienden, familie, collega’s op verschillende sociale media (Facebook, Instagram, Twitter, Linked In, Pinterest, ….) om uw website bekend te maken. U zal versteld staan van reikwijdte van uw posts!
  • Mond aan mond: Het is en blijft nog altijd de beste reclame. Indien je even opgewonden bent als wij bij het lanceren van je site, vertel het dan aan iedereen in je omgeving! Vraag hun mening en luister naar hoe ze denken over je online aanwezigheid. Deze informatie kan zeer nuttig zijn wanneer u denkt aan aanpassingen of toevoegingen aan de site.

2. Vraag om beoordelingen

Online beoordelingen zijn zeer belangrijk geworden vandaag! Vooral als er gegoogled wordt naar uw zaak en ze online gevonden wordt zullen potentiële klanten haast onmiddellijk kijken naar deze beoordelingen. Er zijn verschillende platformen en manieren om beoordelingen te krijgen, hieronder enkele die we aanraden:

 

  • Google Review: Dit is ten zeerste aangeraden aangezien de google reviews tevoorschijn zullen komen als iemand uw site vindt met de zoekmachine. U kan uw klanten laten zoeken naar uw zaak en dan een review laten geven OF u kan deze site gebruiken om een directe link te genereren: https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator
  • Facebook Reviews: Facebook reviews zijn ook een goede en vertrouwde manier om reviews achter te laten. U hoeft geen angst te hebben om uw klanten te vragen om een review achter te laten op uw Facebook pagina en om deze te delen. Of u kan ook hun toestemming vragen om de review te delen.
  • Klantervaringen (testimonials) voor de website: Nadat de site online is gezet, raden we aan om zoveel mogelijk citaten van klanten te vergaren om op de website te plaatsen. Zelfs al heb je nu geen enkele op de site, als je een 5 à 10 goede, persoonlijke reviews hebt (meestal gekregen via e-mail of van Google of Facebook) kunnen we overwegen een pagina aan te maken met deze reviews. Mensen zullen dikwijls op zoek gaan naar reviews op de website evenals op andere kanalen vooraleer iets aan te kopen, te bellen of een mail te sturen. Ik raad u aan de beste reviews op de site te zetten 🙂

3. Hou de dingen fris en up-to-date

Nadat de website een tijdje online is, raden we enkele dingen aan om ervoor te zorgen dat alles fris oogt. Zeker als je een website hebt met terugkerende bezoekers. Hieronder enkele suggesties:

 

  • Aanpassen afbeeldingen: We raden u aan om de afbeeldingen 1 tot 3 keer per jaar aan te passen. Indien uw website een afbeelding heeft bij het openen van de homepagina, dan is het belangrijk deze op tijd en stond aan te passen zodat alles fris en nieuw oogt. Naar de gebruiker van uw site geeft u op deze manier aan dat u er uw tijd insteekt en dat het dus ook een meerwaarde is voor haar/hem.
  • Kleuren/Layout: Indien uw website er nu meer dan een jaar staat, is het sterk aangeraden om actie te ondernemen om de site wat op te leuken. Of het nu gaat om cosmetische veranderingen zoals de kleuren, de menu bar of zelfs wat nieuwe afbeeldingen/foto’s. Je website vernieuwen is een goede manier om mensen terug te laten komen naar uw site.
  • Hou uw informatie up-to-date: Indien informatie over medewerkers, openingsuren, …. voor uw zaak veranderen, vergeet dan ook niet uw website aan te passen! Er is niets erger dan verkeerde informatie op uw website. Ook bijvoorbeeld foto’s van medewerkers die niet meer aan de slag zijn bij u of een pagina die niet meer werkt. Hou uw website up-to-date en in lijn met uw zaak.

4. Bouw aan inhoud

Een website wordt door Google gezien als zijnde “levend” of “dood”. Een “levende” site genereert webtrafiek, heeft nieuwe en bestaande bezoekers, wordt geupdated, wordt voorzien van blogs en nieuwe inhoud.

 

  • Blog: Bloggen klinkt een beetje overschat en nutteloos voor vele mensen en dat is te begrijpen, maar de feiten zijn wat ze zijn – websites met blogs genereren over het algemeen 30-40% meer trafiek dan hun concurrenten. Google zal eerder blogposts oppikken dan ‘grote’ website pagina’s. Indien je goede, blijvende inhoud kan aanbieden waarover goed nagedacht is en die waardevol is voor je klanten zal je meer trafiek genereren. Bovendien is het zeker aangewezen om sociale media evenals je eigen netwerk te gebruiken om de info te verspreiden. Het is waardevol om iemand te hebben die een goede blog onderhoud op je website en zo webtrafiek generereert en je online aanwezigheid doet groeien.
  • Nieuwe pagina’s: Het is een goed idee om niet enkel afbeeldingen en foto’s op je site te updaten, maar ook de inhoud zelf! Indien je meer diensten toe te voegen hebt aan je website moet je zeker niet twijfelen, maar gewoon doen! Google houdt ervan om te zien dat er gebouwd wordt aan de website. Je kan tevens bovenstaande stappen herhalen en op je sociale media kanalen aangeven dat er nieuwe afbeeldingen, inhoud, blogposts,… aan de site toegevoegd werden.
  • Geupdate inhoud: Indien er dingen veranderen in je branche of je biedt andere of extra diensten aan moet je er zeker voor zorgen dat je website aangepast is. Zelfs al gaat het om enkele woorden, Google kan dan zien dat er aan de site gewerkt wordt en dat hij “levend” is.

5. Beveilig uw website!!!

Meer dan 50% van alle internetverkeer bestaat op dit moment uit spammers, bots, malware en hackers. Mocht je nog geen contract afgesloten hebben met ons om voor de beveiliging van de site te zorgen dan wil ik u dit TEN ZEERSTE AANRADEN!!! U vind meer info hier, maar het is een feit dat sites overal gehacked worden dezer dagen. En het merendeel van de tijd is het gewoon omdat een hacker, mijlenver verwijderd een ingang gevonden heeft of een robot (web spider) een opening gevonden heeft in de firewall van het hostingbedrijf waar de site staat …

Indien uw site niet beveiligd en beschermd wordt, is het slechts een kwestie van tijd eer er een opening gevonden zal worden.

Ons beveiligingsplan laat u (en ons) beter slapen ’s nachts wetende dat uw website beschermd is op de volgende manieren:

Last but not least, wij willen uw ervaring!

Indien u heel tevreden was over ons willen we dat graag weten.

Het geeft ons niet alleen een goed gevoel, het is een belangrijke bijdrage voor onze toekomstige klanten.

Schrijf een Google review